PhDr. Veronika Šteňová, PhD. po ukončení magisterského štúdia pokračovala doktorandským štúdiom na PdF UK v
Bratislave. V roku 2009 úspešne obhájila rigoróznu a v roku 2010 aj dizertačnú prácu. V oboch výskumných
projektoch sa venovala lexikálnemu vyhľadávaniu a faktorom, ktoré ho ovplyvňujú v slovenskom jazyku. V roku 2007
nastúpila na miesto logopéda v UNB. Spolu s tímom lekárov z Neurochirurgickej kliniky UNB a LF UK vyvinula a
zaviedla do praxe postupy na sledovanie rečových a jazykových funkcií počas operácií mozgu pri vedomí. V
klinickej praxi sa venuje najmä diagnostike a terapii pacientov s afáziou, pacientom s tumormi mozgu, ktorí majú
podstúpiť operáciu mozgu pri vedomí a kognitívnej rehabilitácii pacientov s kognitívno-komunikačným deficitom.
PhDr. Ing. Jana Brnová, PhD. ukončila v roku 2007 štúdium logopédie na Pedagogickej fakulte UK a štúdium manažmentu
na Fakulte podnikového manažmentu EU. Následne pokračovala na doktorandskom štúdiu logopédie na Katedre logopédie
PdF UK, kde neskôr pôsobila ako výskumný pracovník v oblasti špecifických porúch učenia. V súčasnosti pracuje v SCŠPP
Inštitúte detskej reči a odborne sa zameriava na diagnostiku a terapiu detí s poruchami učenia, s narušeným vývinom
reči a s poruchami výslovnosti.
Mgr. Ľudmila Mičianová, PhD. ukončila štúdium logopédie na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v roku 2014. V rámci pregraduálneho štúdia sa venovala
vytváraniu metodiky interaktívneho čítania. V roku 2021 obhájila dizertačnú prácu na tému zrozumiteľnosti reči u osôb s dyzatriou a získala titul PhD.
Je autorkou/spoluautorkou detských kníh (Stratený šál, Ham ham, Šup šup, Lulu a Cita), logopedických pomôcok a hier (Od slov k vetám, Čarovná logopédia,
Hry s trpaslíkom Trúbkom).
Mgr. Viktória Čiernik Kevická, PhD. ukončila magisterské aj doktorandské štúdium logopédie na Katedre logopédie Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského
v Bratislave. Pôsobí ako odborná asistentka na Katedre logopédie PdF UK a zároveň ako vedecká pracovníčka na Ústave informatiky Slovenskej akadémie vied.
Vo svojej práci sa zameriava na výskum jazykových schopností v dospelej populácii a ich narušenie pri afázii, miernej kognitívnej poruche, Alzheimerovej
a Parkinsonovej chorobe či frontotemporálnej demencii, vrátane primárnej progresívnej afázie.
Venuje sa možnostiam včasnej diagnostiky neurodegeneratívnych ochorení s využitím umelej inteligencie a možnostiam využitia sociálnej robotiky
pri diagnostike a terapii jazykových schopností. Okrem výskumnej činnosti poskytuje logopedickú intervenciu pacientom s neurogénnymi poruchami komunikácie
v Centre MEMORY v Bratislave.
PhDr. Lenka Marková absolvovala štúdium na Katedre logopédie PdF Univerzity Komenského v Bratislave. Svoje
štúdium ukončila v roku 2011 obhajobou diplomovej práce Lingvistická analýza rečovej produkcie pri afázii a
dysfázii. V súčasnosti pracuje v rezorte školstve v súkromnej materskej škole, kde sa zameriava na bilingválnu
populáciu. Problematike bilingvizmu sa venovala aj v rigoróznej práci s témou Mapovanie naratívnych schopností u
5-7 ročných bilingválnych detí, ktorú úspešne obhájila v roku 2014.
Mgr. Daniela Galisová ukončila úspešne štúdium logopédie na Pedagogickej fakulte UK v Bratislave v roku 2016. Počas pregraduálneho štúdia sa venovala
vzťahu medzi deficitmi hovorenej a písanej reči u pacientov s afáziou.
PhDr. Lenka Lešková
Mgr. Katarína Eliášová
Mgr. Zuzana Jagerčíkovia
Mgr. Katarína Eliášová