Logopaedica XV prináša vedecké publikácie a informácie z logopedickej praxe. Prvú časť zborníka tvoria vedecké príspevky, ktoré vznikli predovšetkým v rámci rôznych vedeckých projektov riešených na Katedre logopédie PdF UK v Bratislave. Témy týchto výskumov sú veľmi rôznorodé z hľadiska veku sledovanej populácie (od detí predškolského veku až po dospelú populáciu), ale aj z hľadiska logopedických diagnóz (dysfázia, dysfónia, neurogénne poruchy komunikácie a i.). Niektoré z nich spracúvajú problematiku, ktorú možno využiť pri viacerých druhoch narušenej komunikačnej schopnosti (diagnostika exekutívnych funkcií, transkripcia detskej reči, diagnostika sémantického systému a pod.). Spoločným menovateľom týchto príspevkov je to, že sa opierajú o vlastný výskum, vlastné empirické dáta. Tieto informácie sú pre logopedickú prax úplne nové, v našej literatúre doteraz neboli publikované.
Druhú časť zborníka Logopaedica XV. tvoria príspevky z oblasti augmentatívnej a alternatívnej komunikácie (AAK). Problematika AAK je v slovenskej logopédii zatiaľ málo rozpracovaná a v praxi, žiaľ, málo aplikovaná. Príspevky v tomto zborníku sa usilujú aspoň čiastočne vyplniť túto medzeru. Autori viacerých príspevkov ponúkajú pre kolegyne a kolegov v praxi vlastné skúsenosti s aplikáciou AAK v nehovoriacej populácii (u detí aj dospelých). Autormi Logopaedica XV. sú renomovaní vedeckí pracovníci z Katedry logopédie a ich študenti, ale aj klinické a školské logopédky z praxe. Zborník je preto adresovaný logopédom pracujúcim v školstve a zdravotníctve, zaujímajúcim sa o teóriu, o najnovší logopedický výskum na Slovensku a samozrejme aj o využitie najnovších poznatkov v logopedickej praxi.
Zsolt Cséfalvay, editor zborníka Logopaedica XV